Filtre d'activitats per tipologies

Sobre lo bello, el arte y la evolución del cerebro

Museu Blau

Dimarts 19 de juny. Sala d'actes, de 19 a 21 h
Compartiu:

Imatge de Paul Cuddon, extreta de www.babraham.ac.uk/index.html

Sembla lògic suposar que gràcies a l’augment de la complexitat del nostre cervell ha estat possible l’espectacular desenvolupament de les funcions cognitives i de les habilitats artístiques. Però, què té d’especial la neoescorça humana i què la diferencia de la d’altres espècies? La bellesa es percebuda solament pels éssers humans? Per què l’art ens provoca plaer mental? La conferència aborda aquestes qüestions a la llum d’estudis recents.

Conferència per al públic general, a càrrec de Javier de Felipe, neurobiòleg especialitzat en l’estudi  microanatòmic del cervell, Professor d’Investigació del Instituto Ramón y Cajal (CSIC).

Javier de Felipe va nèixer a Madir al 1953. Va obtenir el grau de llicenciat i doctorat en Biologia de la Universidad Complutense de Madrid al 1975 i 1979, respectivament. Dirigeix un grup de científics l'objectiu principal dels quals se centra en l'estudi de la microorganització de l'escorça cerebral normal i en les alteracions dels circuits corticals en la malaltia d'alzheimer i epilèpsia. La diversitat i excel·lència de les seves nombroses contribucions en el camp de la neurociència es reflecteix en les freqüents cites de la seva obra en la literatura científica i pel gran nombre de conferències pronunciades arreu del món. Igualment, Javier de Felipe, és editor i membre del comitè editorial de diverses revistes de neurociències i ha estat l'organitzador de diversos congresos i reunions científiques  nacionals i internacionals. Altre dels seus interesos és la història de la neurociència i, en particular, l'estudi de l'origen de les nostres idees sobre l'organització i la funció de l'escorça cerebral. Entre els premis i distincions rebudes destaquen el Krieg Cortical Kudos Award i la Cajal Medal (1999) que li va atorgar el Club Cajal (EEUU) per les seves aportacions a l'estudi de l'estructura de l'escorça cerebral, així com la Càtedra Santiago Ramón y Cajal de l'Academia de Ciencias de México (2005).

Activitat programada dins els eixos temàtics del Cervell envaeix la ciutat

La conferència es realitzarà en idioma castellà.

Tindrà lloc a la sala d'actes del Museu Blau .

Cal reserva prèvia.

La conferència es pot seguir en directe per streaming al següent enllaç: blogmuseuciencies.org/streaming_gaudir_bellesa, i per twitter amb el hastag #neuronat.

Informació i reserves:

• Enviar email
    Tel. 93 256 22 20 (dl. a dv. de 10 a 13 h i de 15 a 18 h)

iCal Google Calendar
.-.